Vi ingår i Bergqvist skor.

Foot News är en butik som ingår i Bergqvist Skor och är vårt egna koncept för dig som har ett stort intresse för mode!

Leverans

Vi erbjuder leverans med PostNord eller uthämtning i butik. Varorna levereras till dig så fort som möjligt, normalt 2-5 vardagar efter ditt köp. Under högsäsong när många fler handlar hos oss kan det dröja lite längre.

Vi levererar endast till adresser i Sverige.

Hämta varor i någon av våra butiker

Leverans till någon av våra butiker är kostnadsfritt. Order som vi tar emot före klockan 07 levereras normalt inom 3-5 vardagar. När ditt paket ankommit till butiken får du ett e-post meddelande som talar om att paketet finns att hämta. Vid uthämtning skall ordernummer uppges (finns på både orderbekräftelse och följesedel) samt giltig legitimation uppvisas. Om du själv inte har möjlighet att hämta ut paketet måste ditt bud kunna visa både sin egen och din legitimation.

Hämta varor på Postens utlämningsställe

Ditt paket levereras med PostNord till ditt närmaste utlämningsställe till en kostnad av 39 kronor. Order som vi tar emot före klockan 07 skickas från oss samma dag. Leveranstiden är normalt 2-4 vardagar. När vi skickar ditt paket från vårt lager får du en bekräftelse skickad till den e-postadress du uppgav vid beställningen. Där anges även paketets kollinummer. Du kan spåra ditt paket på www.posten.se med hjälp av kollinumret. När ditt paket ankommit till ombudet får du ett sms-meddelande med paketets idnummer. Kvittera ut ditt paket med ditt kolli-id och giltig legitimation. Om du själv inte har möjlighet att hämta ut paketet måste ditt bud kunna visa både sin egen och din legitimation.

Du har 14 dagar på dig att hämta ut ditt paket. Vi ber dig att kontrollera att försändelsen är intakt. Vid skada eller avvikelse görs en reklamation direkt på plats. Meddela därefter oss på kundtjanst@bergqvistskor.se så hjälper vi dig.

Vid mottagen leverans ska du som kund kontrollera att varorna stämmer överens med det du köpt. Om det föreligger fel i leveransen skall du omedelbart meddela oss detta genom att mejla till kundtjänst på kundtjanst@bergqvistskor.se.

Utsålda varor i din beställning

Vi reserverar oss för felaktiga lagersaldon. Kan vi inte leverera enligt orderbekräftelsen kommer du att kontaktas om detta via e-post och återbetalning sker så snart som möjligt.

Avbeställning och ändring av order

Om du som kund vill göra en avbeställning eller ändra din order rekommenderar vi dig att kontakta kundtjänst så snart som möjligt efter att beställningen lagts. Vår ambition är att packa varorna så snabbt som möjligt efter att din order är lagd. Om varan redan är skickad kan vi inte stoppa leveransen utan då får du istället använda din ångerrätt och skicka tillbaka varan till vårt lager.

Delleveranser

Vi tillämpar inte delleveranser. Om någon vara i beställningen inte skulle finnas på lager skickas de varor som kan levereras, och de varor som inte kan levereras krediteras.

Ej uthämtat paket

Ditt paket ligger kvar på postens utlämningsställe eller i butik i 14 dagar och returneras sedan till vårt lager. Om paket inte hämtas ut debiteras en avgift på 150 kronor för hanteringskostnader. Denna summa dras av automatiskt från varuvärdet vi betalar tillbaka. Detta belopp täcker kostnader för expediering, packning, emballage, frakt, returfrakt, returbehandling samt insortering tillbaka på lagret.

Force Majeure

Händelser som krig, naturkatastrof, strejk, myndighetsbeslut eller andra händelser som ligger utanför vår kontroll och som skäligen inte kunnat förutses ska hänföras till Force Majeure. Detta innebär att vi befrias från förpliktelsen att fullgöra ingångna avtal.

Kategorier